חפצים אישיים
החלטתם לנסות את מזלכם בחו"ל ?קיבלתם הצעת עבודה בחו"ל? חוזרים סוף סוף לארץ אחרי תקופה ארוכה? ברכותינו! אתם יכולים להתרווח ולהירגע - אנחנו נדאג לכל הנדרש.
העתקת מקום מגורים בין מדינות הנה אירוע מעורר חששות ורווי חוסר וודאות בחיי המשפחה העוברת.
מחלקת הרילוקיישן שלנו תטפל עבורכם במקצועיות ובמסירות רבה בהעתקת מגוריכם מכל מקום לכל מקום בעולם בתנאי Door To Door.
אנשי הצוות המיומנים והמהימנים שלנו ילוו אתכם לאורך כל הדרך, החל מהערכה מקצועית של התכולה ואפיון הצרכים הייחודיים שלכם, דרך ביצוע אריזה קפדנית, ביטוח ושילוח אווירי או ימי ועד לפריקת הציוד בביתכם החדש באמצעות סוכנינו המקצוענים. תפקידנו הוא להעניק לכם שקט נפשי בכל הקשור למעבר שלכם החל מרגע ההחלטה ועד לקבלת המטען במעונכם החדש מעבר לים.
שירותי חברתנו כוללים:
- מנוסים בשילוח חפצים של דיפלומטים / קונסוליות לישראל ומחוצה לה.
- אריזה מיוחדת לחפצי אומנות ונוי (תמונות, פסלים) .
- טיפול בכל נושא המשלוח של בעלי חיים כולל חיסונים.
- סיוע ואיתור מגורים לפי צרכי לקוח לטובת שכירות / קנייה.
- שרותי יבוא/יצוא חפצים אישיים כולל אריזה מיוחדת לחפצים עדינים ( טלוויזיה / פסנתר).
- ייבוא וייצוא של כל סוגי כלי הרכב.
- עולים חדשים / עלייה (ALIYA) – תדרוך וליווי עבור הזכויות המגיעות לכם וניירת מלאה.
- אחסנה לתקופה קצרה / ארוכה במחסן סגור ובטוח.
על מנת להפחית את חששותיכם מהפן הלוגיסטי של המעבר, ריכזנו עבורכם את שלבי הטיפול הלוגיסטי:
- פנייה: עם קבלת פנייתכם במשרדנו באמצעות מייל/אתר אינטרנט/טלפון תתואם פגישת יעוץ בביתכם עם יועץ הרילוקיישן למטרת הערכת נפח, הצעת מחיר ומענה על כל שאלותיכם באשר יהיו.
- פגישת ייעוץ: יועץ הרילוקיישן יתאים עבורכם את הפתרון האופטימאלי בהתאם ליעד המדובר וגודל המטען אותו תרצו לשלוח.
- הצעת מחיר: בהתבסס על הנתונים שנלקחו בפועל בביתכם ובהתאם ליעד הנדרש – תישלח אליכם במייל הצעת מחיר מפורטת וברורה.
- אישור הצעת המחיר: יש לדאוג לחתימת הצעת המחיר וציון מועד הביצוע הנדרש ושליחתה בחוזר על מנת שנוכל לשריין מועד במחלקת התפעול.
- ניירת יצוא: לאחר קבלת ההצעה החתומה – תקבלו ממחלקת היצוא ניירת נדרשת למילוי (עבור המכס וחברת הביטוח) במייל וכמובן שנלווה אתכם בכל שאלה בנוגע למילוי הטופס.
- יום האריזה: יגיע צוות אריזה עם חומרי אריזה איכותיים על מנת לארוז את תכולת הבית בדרך הטובה שתבטיח את הגעת הציוד ליעדו בשלמות ובבטחה. הצוות יעלה על דוח את רשימת התכולה באופן מפורט וימספר את הפריטים לטובת זיהוי מושלם בעת ההגעה.
- תשלום: לאחר סיום האריזה ייצא חיוב בהתאם לגודל המטען בהתאם להצעת המחיר.
- עמילות מכס: לאחר קבלת התשלום – יובל המטען לנמל הרלוונטי ויחל את שלב עמילות המכס (בערך 2 ימי עבודה).
- שילוח: עם יציאת המטען מישראל יישלחו אליכם למייל פרטי ההפלגה/טיסה וכמו כן יסופקו לכם פרטי הסוכן לטובת יצירת קשר.
- הגעת המטען ליעד: מספר ימים לפני הגעת המטען ליעדו, ייווצר קשר על ידי הסוכן לטובת מילוי מסמכים מקומיים ותיאום מועד אספקה.
- קבלת התכולה: ביום המיועד, ידאג הסוכן להוביל את המטען למעונכם החדש וזאת בהתאם לרמת השירות שבקשתם (הכנסה לבית או עד לפתח הדלת).
יבוא רכב אישי
שלבים עיקריים לקניית רכב ביבוא אישי
לקוחות רבים המעוניינים לייבא רכב מחו"ל, אם במסגרת רילוקיישן / עלייה לישראל / תושב חוזר או מטעמים אחרים אינם מכירים את כלל השלבים הדרושים לביצוע בקשה זו, ועלולים להתבלבל שכן התהליך מורכב מזה של יבוא מוצרים שגרתיים מחו"ל. אכן, כמו בייבוא אישי, יש צורך לרכוש את המוצר תחילה מהספק בארץ היעד, אך לכך נוסף גם התהליך של יבוא אישי והוצאת רישיון ייבוא כפי שיפורט בהמשך.
איזה רכב ניתן להביא ארצה ביבוא אישי?
תחילה, אף לפני רכישת הרכב בחו"ל והוצאת רישיון הייבוא, יש לוודא כי ניתן להוציא את הרישיון על סוג הרכב הרצוי. החלופות:
- רכב M1 (מאפשר הסעת עד 8 נוסעים לא כולל נהג ומגיע למשקל של כ-3,500 ק"ג, כדוגמת רכב פרטי או מונית)
- רכב מסוג M2 עבור אדם אשר הינו נכה, – רכב לא מסחרי.
יש לוודא כי עברה פחות משנה מתאריך ייצור הרכב ועד שנרשם בארץ (רק בתנאים אלו ניתן לייבאו).
- רכב אספנות – יש לוודא כי עברו מעל כ-30 שנים ממועד ייצור הדגם. בנוסף, יש לוודא כי הרכב עבר/יעבור בדיקת תקינות לפני שליחתו לארץ, על מנת למנוע סיבוכים נוספים.
יש להגיש בקשה לרישיון לכל הפחות כחודשיים עד הגעת הרכב ארצה, ואת התהליך ניתן לבצע באמצעות הדואר, הטלפון או באמצעות האתר של משרד התעבורה.
להלן שלבי יבוא הרכב על פי הסדר הנדרש:
- איתור הרכב בחו"ל, עדיף אצל סוכן רשמי של הרכב
- יש לוודא כי גילו של הרכב הינו עד 24 חודשים
- בהתאם לכך, יש להשאיר חודשי ביטחון לטובת הובלה ובירוקרטיה
- ביצוע בדיקה לתקינות הרכב
- איתור חברת שילוח
- ביצוע העברת בעלות בחו"ל
- שליחת הרכב לנמל בחו"ל
- שחרור ממכס בחו"ל
- שליחת הרכב לארץ
· עבור כלי רכב אשר נרכשו באירופה ניתן לבקש זיכוי עבור המע"מ - הוצאת רישיון רכב קבוע ממשרד התחבורה (לאחר אישור התקנים של הרכב)
· כאשר מבוצע התשלום עבור הרכב, הוא נרשם על שם הרוכש ומונפק רישיון הרכב על מס המכונית לפי נתוני היבואן. כאשר מתקבל התשלום אצל היבואן, מועברים כספי המיסים ומתחיל תהליך שחרור הרכב
איך תגישו את הבקשה למשרד התחבורה?
בתוכן הבקשה להזמנה יש צורך לכלול כארבעה טפסים: תצהיר של מבקש הרישיון חתום ע"י עורך דין, נספח טכני, הצעת הזמנה וטופס בקשה לרישיון. יש למלא את הטפסים העדכניים, ולהעבירם למשרד התחבורה.
כחודש לאחר שליחת הבקשה (במידה והוגש באופן תקין בצירוף כלל הטפסים הדרושים), נשלח רישיון הרכב ללקוח בדואר. במידה והבקשה אינה נשלחת כראוי, היא נשלחת חזרה אל השולח לתיקונה. רישיון הרכב מאפשר לשחררו מהמכס, אך אינו מבטיח רישיון קבוע ממשרד התחבורה- רישיון זה יתקבל ממשרד התחבורה לאחר שהרכב נבדק ונמצא כעומד בתקנים הנדרשים.
הסתבכתם? פנו לחברת שילוח המתמחה ביבוא אישי של כלי רכב
חשוב לזכור, כי את כלל הפעולות הרבות אשר צוינו לעיל, המקשות על תהליך הזמנת רכב מחו"ל על מי שאינו מצוי בכך, ניתן להעביר לפעילות אנשי מקצוע, אשר פועלים בתחום של שילוח בינלאומי. המומחים יבצעו את מירב הפעולות הנדרשות לייבוא הרכב ואתם תהינו מהמוצר המוגמר.
חשוב לדעת: לא כל עמיל מכס / חברת שילוח מתמחה ובקיאה בנושא יבוא אישי!!!
לסיכום,
נראה כי תהליך ייבוא הרכב אינו פשוט בהווייתו כמו ייבוא אישי שגרתי, אך חשוב לזכור, כי ניתן למנוע חלק גדול מהבירוקרטיה המצוינת לעיל, באמצעות שימוש בחברת שילוח בינלאומי, העוסקת בייבוא בינלאומי מקצועי ובכך מקטינה את מירב הפעילות מצד הקונה.